вівторок, 12 травня 2020 р.

Домашнє завдання: Гайд для батьків

Домашнє завдання має довгу і напрочуд суперечливу історію. Ті, хто виступають за користь домашніх завдань, розглядають їх як спосіб забезпечити практику та оволодіння критичними навичками, а також основний спосіб, щоб батьки були в курсі освіти своїх дітей. Ті, хто критикує домашні завдання припускають, що це призводить до нудьги та утримання дітей від участі у корисному дозвіллі та громадських заходах. Хоча існують обґрунтовані аргументи з обох сторін протистояння, опитування показують, що батьки переважно підтримують домашні завдання, оскільки це дає змогу їм контролювати якість навчання своїх дітей.

ПЕРЕДУМОВИ
Дослідження показують, що переваги домашніх завдань більш очевидні на рівні старшої школи, ніж на рівні початкової чи середньої. Немає сумнівів у тому, що участь батьків у домашніх завданнях має сильний позитивний ефект. Насправді деякі дослідження говорять про те, що участь батьків у виконанні домашніх завдань має більш позитивний вплив на досягнення, ніж будь-який соціальний клас чи рівень власної освіти батьків. Хоча батьки можуть спокуситися опустити руки, коли їхні діти чинять опір домашнім завданням або бракує навичок робити це, успіх у школі може залежати від готовності батьків допомогти подолати перешкоди для виконання домашніх завдань.

РОЗУМНІ ОЧІКУВАННЯ ВІД ДОМАШНЬОЇ РОБОТИ

Загальновизнано, що діти, як очікується, приділяють все більше і більше часу на виконання домашньої роботи, як вони стають старше. Загальне правило, яке легко запам’ятати – це сподівання, що діти роблять 10 хвилин домашнього завдання для кожного класу. Таким чином, очікується, що першокласники виконають близько 10 хвилин домашнього завдання, другокласники – 20 хвилин, третьокласники – 30 хвилин тощо. Якщо ваша дитина витрачає більше 10 хвилин на рівень класу ввечері, то ви можете поговорити з учителем своєї дитини про корегування навантаження.

ЩО МОЖУТЬ ЗРОБИТИ БАТЬКИ
Батьки можуть допомогти дітям досягти успіху у виконанні домашніх завдань, надаючи чіткі повідомлення про важливість виконання домашніх завдань та конкретних стратегій підтримки.

Основне повідомлення про домашнє завдання
Є три ключові повідомлення про домашні завдання, які батьки повинні дати своїм дітям:
Домашнє завдання – важлива частина школи. Очікуйте, що діти виконають домашнє завдання та здадуть його, коли належить. Притягуючи дітей до відповідальності за виконання домашнього завдання формує навички відповідальності та управління часом.
Батьківська підтримка буде забезпечена за потребою. Деякі діти дійсно перевантажені домашнім завданням тому що воно здається їм занадто важким або вони не вміють працювати самостійно. Однак діти рідше відлякуються та розчаровуються, коли батьки пропонують підтримку і запевняють, що вони можуть просити про допомогу, якщо вони застрягають. Для деяких дітей корисно просто мати поруч батька, поки вони виконують роботу.
Батьки не виконують домашнє завдання за своїх дітей. Це повідомлення дає дітям знати, що роль батьків полягає в тому, щоб заохочувати та допомогти їм, одночасно повідомляючи, що домашнє завдання створене для того, щоб допомогти дітям оволодіти навичками, які батьки вже здобули.

Стратегії підтримки у виконанні домашніх завдань
Крім основних повідомлень, є важливі способи, як батьки можуть допомогти дітям у виконанні домашніх завдань:
Щодня перевіряйте своїх дітей. Дослідження показують, що учні, які отримують батьківську допомогу у виконанні домашніх завдань, витрачають більше часу на його виконання. Батьки можуть допомогти мотивувати своїх дітей та надавати їм стратегії підтримки уваги та боротьби з негативними емоціями, що часто пов’язані з виконанням домашніх завдань. Хоча деякі діти, особливо коли вони дорослішають, чинять опір допомозі чи нагляду батьків при виконанні домашньої роботи, у цьому випадку батьки можуть просто запитати їх про домашнє завдання та плани його виконання. «Що ти повинен робити і коли збираєшся це робити?», - це щоденна мантра для батьків, коли вони допомагають планувати виконання домашнього завдання.
Встановіть чіткий розпорядок виконання домашнього завдання. Завдання найлегше виконувати, коли вони прив’язані до конкретного розпорядку. Встановлюючи щоденний розпорядок дня, батьки не лише зроблять виконання домашнього завдання більш легким, але і приятимуть почуттю порядку, який діти зможуть застосовувати до подальшого життя, включаючи навчання в ВНЗ та на роботі. Встановлення розпорядку виконання домашнього завдання на початку початкової школи може сформувати звички, які полегшить дітям пристосовуватися до більших вимог домашнього завдання, які будуть в середній та старшій школі.
-          Етапи створення розпорядку виконання домашніх завдань включають:
  • Визначити місце, де буде виконуватися домашнє завдання;
  • Переконайтеся, що діти мають усі матеріали, необхідні для виконання домашніх завдань (наприклад, олівці, гумки, папір, словник, калькулятор);
  • Визначте найкращий час для виконання домашніх завдань (наприклад, безпосередньо після школи, перед обідом або після нього);
  • Складіть плани виконання домашнього завдання (тобто перерахуйте всі завдання, які потрібно виконати, визначте, коли діти розпочнуть кожне завдання, і попросіть своїх дітей оцінити, скільки часу знадобиться для виконання кожного завдання);
  •  Складіть план виконання домашнього завдання (тобто перерахуйте всі завдання, які потрібно виконати, визначте, коли діти розпочнуть кожне завдання, і попросіть своїх дітей оцінити, скільки часу знадобиться для виконання кожного завдання).

Контролюйте, але не використовуйте мікроконтроль. Деяким дітям знадобиться більше допомоги у виконанні домашніх завдань, ніж іншим, але загальне правило – це мінімальна допомога, необхідна для успішності дитини. Іншими словами, батьки повинні робити не більше того, що потрібно для успіху їхніх дітей, але вони повинні зробити достатньо, щоб забезпечити їх успіх. Якщо ви відчуваєте, що робите роботу за свою дитину, оскільки це єдиний спосіб досягти успіху, вам слід поговорити з вчителем своєї дитини про зміну роботи, щоб дитина не потребувала такої підтримки вдома.
Допоможіть дітям створити та підтримувати організований розпорядок.  Допоможіть своїм дітям підтримувати порядок на своєму робочому місці.
  •  Виконання домашнього завдання закінчується дітьми:
  •  Якщо виконане домашнє завдання розміщене у відповідній папці в рюкзаку.;
  • Якщо робочий стіл прибраний для комфортного виконання майбутньої домашньої роботи.

Батькам може знадобитися нагляд за своїми дітьми під час організації виконання домашнього завдання, навіть після того, як вони навчилися робити домашні завдання самостійно.
Залучайте інших до допомоги. Домашні завдання можуть зайняти багато часу як для батьків, так і для дітей. Батькам буде корисно по черзі контролювати домашні завдання, чергуючи ввечері або за предметом. Вони також можуть заручитися підтримкою інших членів сім’ї, включаючи бабусь і дідусів та старших братів і сестер. Деякі діти більше співпрацюють з іншими дітьми, а не з дорослими, і батьки можуть вважати корисним залучити школяра старшої школи або домовитися з старшим братом або сестрою для контролю за домашніми заняттями.
Використовуйте заохочення при необхідності. Дітям, які невмотивовані оцінкою, батькам, можливо, доведеться шукати інші винагороди, щоб вмотивувати їх виконати свою домашню роботу. Системи стимулювання діляться на дві категорії: прості та складні.
Прості системи стимулювання включають:
  •           Давати дітям щось з нетерпінням чекати, коли домашні завдання будуть виконані;
  •           Робити перерви під час виконання домашнього завдання;
  •           Давати дитині на вибір порядок виконання домашньої роботи, або графіку якого вони будуть дотримуватися.

Складні системи стимулювання передбачають більше планування та більше роботи з боку батьків, але в деяких випадках необхідно вирішити більш значні проблеми домашнього завдання. Ці системи краще працюють, коли батьки та діти розвивають їх разом. Дозвіл дітей на вклад дає їм відчуття контролю та власності, зробивши систему більш ймовірною до успіху.

Наступні кроки щодо створення більш формальної системи стимулювання включають:
  •     Охарактеризуйте проблеми поведінки (наприклад, відкладає домашнє завдання до останньої хвилини, довго скаржиться на домашню роботу тощо);
  •     Поставте мету (наприклад, завершити виконання домашньої роботи не пізніше 7 години вечора при цьому поскаржившись на завдання не більше одного разу);
  •     Визначиться про можливі нагороди чи покарання (наприклад, можливість подивитися свій улюблений серіал або погратися в відеоігри);
  •    Напишіть контракт виконання домашнього завдання в якому визначено, що всі приймають участь (і батьки, і діти), і виконують свою частину договору).

Встановіть чіткий зв'язок з вчителями. Для деяких учнів це може мати вигляд зошита, якиз знаходиться в учня, в який батьки та вчителі виписують зауваження, щоб забезпечити належний нагляд за дітьми вдома та в школі. Для більшості учнів цей рівень спілкування не потрібен, але батьки повинні використовувати шкільні батьківські збори та загальношкільні батьківські конференції, щоб зрозуміти політику та практику вчителя надання домашніх завдань і додатково, як спосіб донести до дітей, що вони вважають домашні завдання важливою частиною їхньої освіти.
Робота зі шкільним персоналом для створення необхідної підтримки у школі. Батьки самостійно не можуть вирішити всі проблеми виконання домашнього завдання. Коли учні не розуміють завдання або не мають необхідних навичок чи знань його виконати, батькам доведеться звернутися до вчителів за допомогою. Деякі учні мають труднощі з записуванням завдання, принести додому всі необхідні матеріали, у деяких є проблеми з запам’ятовуванням термінів.
Часто батьки та вчителі припускають, що діти спеціально забувають завдання або не приносять додому необхідні матеріали. Нагороди або покарання самі по собі не можуть вирішити проблему. Хоча це може бути підходящим варіантом для початку, вони є часто недостатніми для учнів з проблемами уваги або дефіцитом пам’яті. Необхідні засоби та підтримка повинна бути надані в межах школи. Для учнів, які важко запам’ятовують домашнє завдання, є такі варіанти:
  •           Вчителі, які встановлюють чіткі домашні завдання;
  •          Щоденний контроль, щоб переконатися, що вони виконали всі домашні завдання з вечора, записали нові домашні завдання та принесли додому необхідні матеріали;
  •        Робота з тренером з метою розвитку навичок управління планування часом та завданнями та організаційними навичками, необхідними для того, щоб залишатися на вершині знань.

Якщо постійне невиконання домашнього завдання спричиняє отримання поганих оцінок чи оцінок значно нижче можливостей учня, буде корисно домовитися про надання допомоги у вчителів, найняти репетитора або перейти на індивідуальну форму навчання, якщо виявляється, що особистісні проблеми (фізичного чи психічного характеру) можуть бути причиною труднощів у виконанні домашніх завдань.

АДАПТАЦІЯ ТА ПОДАЛЬША ПІДТРИМКА
Пропозиції подані в даній статті повинні бути адаптовані до конкретного віку дитини. Батькам необхідно забезпечити більш високий нагляд і залучення дітей до виконання домашнього завдання в початковій школі, тоді як в середній школі, більшість батьків вважає, що можна відступити і дозволити своїм дітям брати більше відповідальності за графік виконання домашньої роботи. Середня школа часто є поворотним пунктом, і батькам потрібно буде приймати рішення про потребу їх участі у виконанні домашньої роботи, виходячи з рівня розвитку та потреб своїх дітей. У будь-якому віці, якщо виникають проблеми, які здаються незрозумілими, батьки повинні проконсультуватися з учителем своєї дитини чи з шкільним психологом.


Джерело 

Немає коментарів:

Дописати коментар

Раннє виявлення психічних розладів у дітей та підлітків

  Психічне здоров’я дітей та підлітків в закладах дошкільної та шкільної освіти викликає занепокоєння у педагогічних працівників. За даним...