Толерантність – це повага права іншого бути таким, яким він є
· Головне - Людина, а не її інвалідність
· Розмовляючи з людиною з інвалідністю, звертайтесь безпосередньо до неї, а не до супроводжуючої її особи або перекладача жестової мови, який присутній при розмові
· Коли Ви знайомитесь з людиною з інвалідністю, і хочете привітати її потиском руки, зробіть це невимушено. Якщо це людина з порушенням зору, слуху протягніть руку для привітання перші та назвіть своє ім`я
· Коли Ви хочете запропонувати свою допомогу, запитайте спочатку чи вона потрібна
· Не проявляйте поблажливість до людини (дитини) з інвалідністю на візку, не кладіть йому руку на голову, на плече, не звертайтесь зменшуваними іменами
· Візок, крісло –це частина недоторканого простору людини. Спиратися на інвалідний візок теж саме що і спиратися на саму людину
· Розмовляючи з людиною, яка пересувається на візку, намагайтесь розташуватися так, щоб її та Ваші очі були на одному рівні, тоді Вам буде простіше вести розмову
· Розмовляючи з людиною, яка має труднощі в спілкуванні, слухайте її уважно. Майте терпіння її вислухати, чекайте доки людина закінчить фразу. Не виправляйте її та не намагайтесь пояснити щось замість неї. Якщо це потрібно, ставте короткі запитання, які потребують коротких відповідей
· Розмовляючи з людиною з порушенням зору, обов`язково назвіть себе і тих людей, які прийшли з Вами. Якщо Ваша розмова проходить в групі, не забувайте пояснити до кого Ви на даний час звертаєтесь. Озвучуйте все, що ви пишете на дошці або показуєте на екрані
· Щоб звернути на себе увагу людини зпорушенням слуху помахайте рукою, або доторкніться до неї. Говорячи з нею, дивіться їй у прямо у вічі і говоріть чітко. Деякі люди читають по губам. Намагайтесь стояти так, щоб Вас та Ваші уста було добре видно та щоб Вам нічого не заважало (чашка з кавою, їжа, папка і т.п)
· Не забороняйте дитині задавати питання про людину з інвалідністю. Відкрите спілкування допомагає змінити ставлення до людей з інвалідністю та ліквідувати непорозуміння
Коли Ви говорите про дорослих та дітей з інвалідністю
використовуйте слова та поняття, які не створюють стереотипів - це толератність
НЕ створює стереотипи: | Створює стереотипи: |
Людина (дитина) з інвалідністю | з обмеженими можливостями |
Людина (дитина), | Людина (дитина), прикута до інвалідного візка, |
Вроджена інвалідність, | Врождений дефект, |
Людина має ЦП (церебральний | Страждає на ЦП |
Людина, яка перенесла поліомієліт. | Страждає від поліомієліту, |
Дитина з затримкою розумового розвитку | «Тормоз», слабоумний, |
Людина (дитина ) з синдромом Дауна | «Даун», |
Людина (дитина) з епілепсією, | Епілептик, |
Людина з с психічними або емоційними розладами | Божевільний, псих |
Незряча людина, | Сліпий, сліпий як кріт, |
Глуха людина, слабкочуюча людина, | Глухонімий, |
Правила толерантної поведінки в школі:
· Взаємна повага.
·
Повне розуміння і терпимість один до одного.
·
Умій слухати вчителя.
·
В їдальні поступайся місцем малюкам.
·
Дотримуйся правил поведінки та порядку у навчальних кабінетах, де проходять
уроки, поважаючи тим самим працю своїх товаришів і
працівників школи.
· Не забувай говорити слова вітання кожному, що знаходиться у школі, пам'ятаючи, що школа - для учня, учень в ній - хазяїн, а хазяїн має бути привітним.
· Юнаки повинні поводитися по відношенню до дівчат як істинні
джентльмени.
·
Не допускай нецензурної лексики.
Правила толерантного спілкування :
·
Будь завжди уважним.
·
Будь терпимим в спорі, умій аргументувати свою думку.
·
Будь гуманним і милосердним.
· Не ображай свого співрозмовника.
Немає коментарів:
Дописати коментар