Хоча віртуальне навчання може бути необхідним з питань безпеки, але є причини вагання.
Проведення занадто
багато часу в екрані може спричинити збитків для дитячого тіла, мозку та настрою.
Дослідження показують, що тривалий час роботи з екраном комп’ютера чи телефону
може призвести дл проблем з очима, таких як дискомфорт в очах, втома,
затуманення зору, головний біль, сухість очей та інші симптоми перенапруження
очей.
Годити щоденного
екранного асу також можуть затримати розвиток мозку дітей. Дослідження
Національного Інституту Здоров’я США (NIH) 2018 року показало, що діти, які
проводять більше двох годин на день в електронних гаджетах, мають нижчі бали за
мовними тестами та тестами мислення. Деякі, хто проводив в гаджетах більше семи
годин на день, відчували проблеми пов’язані з обробкою сенсорної інформації,
такої як зір, слух і дотик.
Мабуть, найбільш
викликає занепокоєння те, що збільшення екранного часу було встановлено, що це пов’язано
з симптомами депресії. Одне з досліджень показало, що підлітки демонструють
збільшення симптомів депресії з кожною збільшеною годиною використання
соціальних мереж. Інше дослідження показало, що підлітки, які витрачають більше
часу на нові медіа (включаючи соціальні медіа та електронні пристрої), частіше
повідомляють про проблеми психічного здоров’я, а підлітки, які проводять більше
часу на поза екранні заходи (спілкування з рідними, спорт/фізичні вправи),
домашні завдання, друковані ЗМІ (газети, журнали), прослідковуються менший
процент проблем з психічним здоров’ям.
Підсилення психічного та емоційного здоров’я
дітей. Під час
дистанційного навчання батьки можуть навмисно робити дітям певні типи перерв
від екранного часу – перерви, що приносять сміх, творчість, веселощі,
релаксацію. Перерви створюють радість і врівноважують вплив екранного часу на
організм, мозок та настрій дітей.
Хоча батьки
можуть розглядати ці ідеї, як «відриви» від екранного часу, вони також «підсилюють»
психічне та емоційне здоров’я дітей у цей важки час, коли основні скарги дітей
є почуття стурбованості, стресу, нещастя. Перерви можуть допомогти дітям
забезпечити собі добре самопочуття.
Якщо ви залучите
дітей до планування своєї діяльності, вони будуть набагато більше раді робити
її. Визначне, як ви хочете вплести «неекранні» перерви у дні своїх дітей.
Кілька прикладів:
1. Нехай діти пишуть ідеї. Покладіть у банку смужки паперу з кожною ідеєю, і нехай діти виберуть одну, коли будуть готові.
2. Нехай діти
складають візуальний графік/календар із запланованими перервами між дистанційним
навчанням та перервами.
Приклади міні-брейків (від 5 до 10 хвилин): катання на велосипеді, гра в настільний
футбол, пінг-понг, гра в лова, танці (танці на відео), розмальовка, розминка,
пройти смугу перешкод, обійми, подути мильні бульбашки, почитати книгу,
зателефонуйте другу тощо.
Приклади середніх
перерв (20-30 хвилин): покатайтесь в парку або по вулиці, пограйте в футбол,
катайтесь на роликах, збирайте шишки, вишивайте, читайте книгу або комікси,
підметіть подвір’я, пограйте в доміно, дженгу або інші настільні ігри,
зателефонуйте родичу або другу, зроби годівницю для птахів, спечіть що-небудь,
залізьте на дерево тощо.
Приклади великих перерв (від двох годин до двох
днів): приготуйте обід або вечерю, пограйте в
футбол, покатайтесь на човні, порибальте, сходіть в похід, пограйте в монополію
на ніч, прогуляйтесь по парку, склади лего, почни якусь справу про яку довго
думаєш: малювання пейзажів, деревообробка тощо.
Немає коментарів:
Дописати коментар